poniedziałek, 19 grudnia 2011

Krótki opis prac nad modelem Komatsu G40.




Model japońskiego producenta Tamiya zachwyca pod każdym względem. Zestaw ma pięknie odlane części, świetne detale oraz bardzo dobrze przemyślaną technologię podziału części przez co nie musimy szpachlować śladów po wypychaczach formy. Jednym słowem nic tylko składać. 




 Model poskładałem w cztery segmenty przez co malowanie będzie bardzo łatwe. Tutaj właśnie widać ten przemyślany podział technologiczny. Miniaturę odtłuściłem aby zwiększyć walory przylegające farby a następnie naniosłem podkład. Kolejnym krokiem było malowanie właściwe. Użyłem farby Gunze TC14, potem całość popsikałem lakierem do włosów. 







 Model po pomalowaniu farbą Gunze H337.


Po wyschnięciu farby zacząłem ją miejscami zdrapywać za pomocą sztywnych pędzli nasączonych w ciepłej wodzie.








Chodź miał być bardzo zmęczony wojną wiem, że przesadziłem na masce ale się to trochę zniweluje. :)

Zrobiłem niebieski filtr po czym naniosłem na model, po wyschnięciu i zabezpieczeniu drugą warstwa lakieru. Naniosłem brązowy i czarny wash. Model zmatowiłem. W ruch poszły pigmenty i w końcu posklejałem go w całość. Zająłem się pługiem. Model daje fajną dawkę frajdy. Jeszcze trochę świeżej rdzy, zacieków, dopracować błotko i pomalować pług. No i oczywiście zająć się siedzeniem. :)







Dalsze prace skupiły się za zaciekach, poprawianiu kurzenia które jest już w sumie na ukończeniu oraz malowaniu spychacza.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz